V zime by ste na hliníkových diskoch jazdiť nemali

Zima je už tu a vy ešte stále nemáte prezuté? Vravíte si no a čo, veď aj tak nebude veľká zima a tých pár kritických dní, ktoré sa objavia, zvládnem aj s letnými pneumatikami na hliníkových diskoch? O tom, prečo nejazdiť na letných pneumatikách v zime sa už popísalo veľa, no o tom prečo nejazdiť ani na elektrónoch v zime sa až tak nehovorí, a preto sa tomu povenujeme v dnešnom článku.

Škodí im soľ

Jedným z dôvodov, prečo na hliníkových diskoch jazdiť len počas letnej sezóny a nie aj zimnej je to, že im škodí posypová soľ. Vravíte si, veď posledné roky sneží počas zimy len pár dní. Áno je fakt, že zimy sú oveľa miernejšie ako kedysi. No cestári musia soliť nielen keď sneží, ale aj keď mrzne. A takých dní je dostatočne dosť na to, aby sa táto soľ pustila nielen do ničenia podvozku auta, ale aj hliníkových diskov na vašich kolesách.

Vyššie nebezpečenstvo nárazu

V zime vám na zasnežených či namrznutých cestách hrozí oveľa vyššie riziko šmyku, havárie, nárazu na obrubník či inej nepríjemnej škodovej udalosti. V prípade takejto udalosti si to odnesú kolesá takmer stále a hliníkové disky sú v takých prípadoch väčšinou len na vyhodenie. V lepšom prípade sa dajú vyrovnať, ale stojí to viac ako prezutie pneumatík.

Oderky a škrabance sú istotou

Jazdiť na hliníkových diskoch sa neoplatí v zime aj preto, lebo oderky a škrabance na nich nie sú otázkou, ale istotou. Je to preto, lebo cestári okrem posypovej soli, používajú aj také jemné drobné kamienky na posypovanie. A práve tie počas jazdy nerozbíjajú len čelné sklá, ale aj „zdobia“ elektróny, ktorých vzhľad je potom značne poznačený.

Samotné hlinikové disky neznižujú bezpečnosť jazdenia v zime, ale neodporúča sa ich používať z finančnej stránky, keďže sú drahé. A myslieť si, že aj po zime budú elektróny v takom stave ako aj pred zimou je dosť odvážne a trúfalé.